• De Circulaire
  • Posts
  • De Circulaire #207: Linkende dingen 🖇️

De Circulaire #207: Linkende dingen 🖇️

44 leuke linkjes voor tijdens je vakantie.

Het is een fraaie traditie: aan het einde van elk Circulaire-seizoen kieper ik mijn bak met opgeslagen linkjes leeg, en ben ik iets minder kritisch met wat ik wel en niet in deze nieuwsbrief zet. Het waren 180 linkjes deze keer, dus ik heb alsnog wel een selectie gemaakt van 44 stuks. Heeft u wat te doen deze zomer.

Veel linkplezier dus, met deze Circulaire.

Linkende dingen

Alle plaatjes zijn gegenereerd met Stable Diffusion en het PicX_real-model.

Wereldende dingen

Lerende dingen

AI-ende dingen

Lichamelijke dingen

Ontworpen dingen

Beschamende dingen

Internettende dingen

Spelende dingen

Leukende dingen

Een abstracte afbeelding maken van een kat bleek helaas onmogelijk.

De beste gifjes

Ik had ook nog 313 gearchiveerde kattengifjes, maar ik heb het even bij drie gehouden zodat u niet compleet gestoord wordt (en uw databundel op is). Zoals altijd verzameld door de enige, echte, fantastische Chef Kattengifjes: Lotte Belice!

Een nieuw soort internetverbinding via lichtstralen blijkt helaas niet te werken vanwege harige interventies.

De klassieker: zo doet een kat alsof z’n neus bloedt.

En dit is de toegang naar hun geheime gokhallen.

En dat was het!

De Circulaire gaat met vakantie. De Chef en ik vertrekken over een week voor bijna een maand naar Portugal. Lissabon, Coimbra en Porto zullen we zeker bezoeken. Maar wellicht denkt u nu: ik zou ook zeker naar dat superbizarre museum gaan of deze fantastische wandeling maken. Heeft u een tip? Laat het me weten (reply op deze nieuwsbrief). Als dank stuur ik u stickers op (gewoon vanuit Amsterdam hoor, moet ook niet te gek worden).

Als het allemaal een beetje meezit krijgt u op maandag 26 augustus om 20.00 weer gewoon een Circulaire. Kunt u me niet missen? Volg me dan op een van de sociale media die onderaan deze nieuwsbrief staan.

Een fijne zomer en tot dan!

Zelfstandigen zoals ik krijgen geen vakantiegeld (behalve wat ik mezelf uitkeer). Wil je daar wat aan veranderen? Geef me dan een vakantiedonatie. Als dank zal ik er alleen maar cocktails van kopen en lekker eten. Zo’n donatie doet u heel eenvoudig via deze link. Alvast bedankt!

De Circulaire is de tweewekelijkse nieuwsbrief van Hay Kranen. Hay is als zelfstandig creative coder werkzaam in de kunst, cultuur en mediawereld. Wil je reageren op deze nieuwsbrief of een keer koffie met me drinken? Dat kan: reply gewoon op deze nieuwsbrief.

✍️ Nieuwsbrief doorgestuurd gekregen? Meld je hier aan voor De Circulaire.

đź’¬ Volg Hay op Mastodon, Bluesky, Threads, Instagram en LinkedIn.

🗄️ Alle oude Circulaires vind je in het archief.

🤖 Werk dat ik heb gemaakt vind je in mijn portfolio.

: